Trenowanie Pokemona

Serwer Minecraft Pokemon bez modów - PokeSky.pl

Jednym z celów gry jest stworzenie najsilniejszego zespołu Pokemon. Jak to jednak osiągnąć? Na serwerze PokeSky.pl dostępne są różne metody trenowania Pokemonów.

Trochę szczęścia na początek

Każdy Pokemon w świecie PokeSky posiada losową naturę oraz zestaw IV. Pokemon, którego złapiesz, przejmie je. Statystyki te zostaną z Twoim Pokemonem na zawsze!

System poziomowania

Model zdobywania doświadczenia w grze jest charakterystycznym dla klasycznych pozycji MMORPG systemem. Gracz, walcząc z Pokemonami przy pomocy Pokemona, zdobywa doświadczenie po jego neutralizacji. Warto jednak wiedzieć, że poziomy trenera i Pokemona są niezależne, zatem Pokemon gracza zdobywa własne punkty doświadczenia, podnosząc własny poziom, jak i gracz podnosi swój poziom trenera. W zależności od różnicy poziomu występującej między Pokemonem gracza(/poziomem trenera), a wrogim stworkiem, nasz pupil (/gracz) otrzyma różną ilość punktów doświadczenia. Im wyższy poziom wrogiego Pokemona, tym więcej punktów doświadczenia nagrody. Warto jednak wiedzieć, że występują pewne ograniczenia. Różnica poziomów między Pokemonami nie powinna być większa niż 30, w innym wypadku Pokemon (lub gracz) nie otrzyma doświadczenia. Obecnie wyjątkiem są Pokemony o poziomie powyżej 50 - te niezależnie od różnicy poziomów zawsze dostarczają punkty doświadczenia.

Efekty wizualne

Kiedy Pokemon zostanie złapany Premier Ballem, otrzyma losowy efekt wizualny. Każdy efekt wizualny ma swój unikalny wzór. Każdy wzór składa się z 8 znaków kodu szesnastkowego (znaków A-F i 0-9) i reprezentuje inny efekt wizualny. Każdy znak odpowiada za inną funkcję, np. pierwszy znak definiuje kształt animacji, a drugi odpowiada za cząsteczkę, jaka będzie towarzyszyć efektowi. W sumie możliwe są ponad 4 miliardy różnych kombinacji! Warto pamiętać, że dla większości z nich różnice będą subtelne i będzie to na przykład prędkość animacji, kąt nachylenia, gęstość cząsteczek, itp.

Wzór trzymanego przedmiotu (Poke Balla z Pokemonem lub VM-P) można sprawdzić komendą /wzor. Ponadto, istnieje możliwość podejrzenia wyglądu dowolnego wzoru za pomocą komendy: /wzor [numer wzoru], gdzie numer wzoru to wspomniany 8 znakowy numer szesnastkowy.

Przedmioty trzymane (Held Items)

Złapanemu Pokemonowi można powierzyć aż do 3 przedmiotów trzymanych. Istnieją ich 3 rodzaje:

  • TM (Technical Machine)
  • SM (Stat Machine)
  • VM (Visual Machine)

Przedmioty te można zdobyć wykonując misje, pokonując Bossy i łupiąc skrzynie ze skarbami. Każdy z wymienionych przedmiotów można powierzyć Pokemonowi w liczbie jednej sztuki, czyli każdy Pokemon może posiadać jeden TM, jeden SM i jeden VM. Powierzaj przedmioty z rozwagą, ponieważ kiedy Pokemonowi zostanie powierzony jakiś przedmiot, nie będzie można go już odzyskać! Co prawda można go odebrać Pokemonowi, ale zostanie on wtedy zniszczony! W opisie przedmiotu znajdują się dokładne informacje co on robi i jak duża jest to zmiana.

Przedmioty można powierzać Pokemonom w specjalnej maszynie znajdującej się w mieście. Koszt powierzenia i odebrania przedmiotu zależy od Pokemona i jego rzadkości.

TM - Technical Machine

Trenowanie Pokemona - TM

Są to wyjątkowe nośniki danych, które po powierzeniu Pokemonowi mogą nauczyć go dodatkowych umiejętności. Każda płytka oznaczona jest kolorem reprezentującego go typu. Pokemon może nauczyć się jedynie umiejętności związanych ze swoimi typami!

SM - Stat Machine

SM to narzędzie pozwalające zwiększyć Pokemonowi jedną z sześciu statystyk i właśnie dlatego dzielą się na sześć rodzajów:

  1. SM-S (Speed Machine) - zwiększa prędkość ruchu Pokemona
  2. SM-H (Health Machine) - zwiększa zdrowie Pokemona
  3. SM-A (Attack Machine) - zwiększa atak Pokemona
  4. SM-AS (Special Attack Machine) - zwiększa specjalny atak Pokemona
  5. SM-D (Defense Machine) - zwiększa obronę Pokemona
  6. SM-DS (Special Defense Machine) - zwiększa specjalną obronę Pokemona

Każda ze statystyk zwiększana jest procentowo. Typowe wartości to od 1 do 10%, ale w rzadkich przypadkach można zdobyć SM zwiększający daną statystykę o nawet 15%!

VM - Visual Machine

VM to przedmiot, który zmieni wygląd Twojego Pokemona! Istnieją trzy rodzaje Visual Machine:

  1. VM-P (Pattern Machine) - nada Pokemonowi cząsteczkowy efekt wizualny na takiej samej zasadzie jak Premier Ball, czyli na podstawie wzoru. Opis przedmiotu zawiera w sobie ów wzor, czyli ośmioznakowy identyfikator efektu wizualnego. Analogicznie, trzymając VM-P, wygląd jego wzoru możesz podejrzeć komendą /wzor.
  2. VM-C (Color Machine) - nada Pokemonowi unikalną poświatę w danym kolorze. Opis przedmiotu zawiera sześcioznakowy kod w formacie RGB (6 znaków w kodzie szesnastkowym, gdzie każde dwa znaki odpowiadają kolejno za nasycenie czerwieni, zieleni i niebieskiego). W opisie również zobaczysz co to jest za kolor.
  3. VM-S (Size Machine) - zmniejszy lub zwiększy rozmiar Pokemona o dodatkowe 1-20%, niezależnie od jego pierwotnego rozmiaru.

Pokemony złapane Premier Balle również mogą trzymać VM, co pozwala na jeszcze bardziej spektakularne kombinacje efektów wizualnych!

IP: pokesky.pl Zagraj teraz 1.20.4